Nieuwe website

logo With a touch of Rose

Eindelijk, hij is er: de nieuwe website. En dat niet alleen, ook een nieuw logo en nieuwe kleuren. Ok, niet helemaal, een roos is nu eenmaal rood, dus rood is gebleven. Als ik eerlijk ben: het werd ook wel tijd. De oude website voldeed niet meer, deze was nl. geheel in html en dat doet het niet goed op een tablet en telefoon. Maar ja, wat dan? En hoe dan? Ik wist voornamelijk wat ik niet wilde. Dus het duurde even. De omslag kwam toen ik besefte dat niet alles direct perfect hoefde te zijn, dat ik na ‘live’ best nog kon fine-tunen. Maar voor het zover was….? Het was een interessant proces: langdurig met een aantal flinke versnellingen gedurende het proces.

Eigen webshop

Het grootste verschil met de oude website is wellicht nog wel dat we nu een eigen webshop hebben. Op de dag van vandaag is dat eigenlijk niet meer weg te denken, maar toen ik begon met With a touch of Rose, was de markt daar erg duidelijk is: of je hebt een eigen webshop of je verkoopt via winkels. Ik koos voor het laatste, want ik ben van mening dat we het beste willen voor onze kinderen. Een goede zorg nu en we willen ze ook in een goede wereld achterlaten. Dus eerlijk gemaakte producten. En hoe meer mensen dit verhaal zouden verkondigen, hoe beter. Maar goed, dat was toen, nu is multi-channel het sleutelwoord, dus vandaar de eigen webshop.
De keuze voor een shop stelde een eerste eis aan de keuze van het systeem.

Informatie verzamelen

En zo begon het met informatie verzamelen: welke CMS (content management systeem)?, hoe zit het met SEO? hoe zit het met iDeal? Vooral ook: welke informatie moet waar komen te staan en welke informatie moet allemaal bij elkaar staan. En wordt dat dan ook ondersteund door de verschillende systemen?
In beginsel hoor je eigenlijk alleen maar: alles kan! Je kan kiezen uit vele templates en opmaak, en alles kan dus. Ja, dat klinkt heel leuk, maar helpt niet echt in het maken van keuzes. De eerste ‘versnelling’ kwam toen ik had besloten dat het WordPress met Woocommerce moest worden en ook welk template ik zou gaan gebruiken.
Met het invullen van de producten en de pagina’s liep ik tegen allerlei functionele dingen aan, maar bovenal tegen de vraag: Hoe gaat mijn look-en-feel eruit zien? Kleuren, plaatsing logo?

Nieuwe look-en-feel

Dus viel de beslissing dat met de komst van de nieuwe website er ook een nieuw logo moest komen, verfrissing van de kleuren: een nieuwe look-en-feel dus. Een nieuwe zoektocht begon. Daarbij bleek Fiverrr en de website colorpalettes.net een grote hulp. Van alle mogelijke logo’s die voorbij kwamen, triggerde de roos in de R het meest. Maar zoals het was, dat was het niet. En toen kwam de tweede ‘versnelling’: ik kwam Marcella tegen en 1 middag was genoeg. Alles viel op zijn plek.

Keuzes

Herken je dat? Bij alle keuzes die je maakt, dan slaat toch even de vertwijfeling toe. Is het wel goed, kan het niet nog beter? Vooral dat laatste, daar heb ik last van. Alles kan elke keer beter. Op het moment dat ik me realiseerde, dat ik na de ‘live’ datum nog best dingen kon verbeteren of veranderen, toen kwam er een soort van rust. Ik heb toen alle actiepunten gecategoriseerd in ‘must before live’ en ‘nice-to-have before live’. Dit was de derde versnelling.

Dit betekent dus ook, dat ook al is de website nu live, dat ik blijf werken aan de website. Dus heb je een suggestie? Laat het me vooral weten.

15 + 2 =

ONS ONTMOETEN?

Dat kan op evenementen of
maak een afspraak.

LET’S GET SOCIAL!

ALS EERSTE OP DE HOOGTE?